Jag hatar grillning!!!

Nu är det ju inte den där goda korvgrillningen jag menar utan grammatikgrillning på franskalektionen. Det är verkligen hopplöst och ändå har jag läst språket i nästan 6 år! Våran lilla klass ska snart ha nationellt prov i franska så alla vill öva (jag oxå faktiskt) men nu skulle vi sätta oregelbundna verb i alla möjliga olika tidsformer...Jag kände verkligen att detta är jag helt hopplös på. Man glömmer bort det man har gått igenom allt för fort och så sitter man där som ett ???   Sen vill jag ju verkligen kunna språket, men just grammatiken är inte kul.. Ska det inte vara "raa" så ska det vara "rää" på slutet... Det skulle finnas någon grej som gör att man bara kan det man vill kunna på någon sekund! Snälla om någon uppfinner det så säg till  mig!!

           STORT GRATTIS TILL JULIA SOM TOG KÖRKORT IDAG!!!    Får se om hon kommer tuttande förbi nån gång...  nu är det bara Plutten och Nettan kvar.. haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: