New Moon och julstämning!

Inte mycket pubbande den här helgen, men ändå så himla skoj! I fredags blev det bio och New Moon! Även om det inte riktigt blev som vi hade tänkt oss. Vi kom dit lite för sent och sen fick vi inte ut våra biljetter så det blev till att ta till panikåtgärder. Jag ringde på Linns telefon till Jölle i Sverige så att hon kunde gå ut på Linns mail och få bokningsnumret. Då var klockan 9 då filmen började ( här är det då 25 minuters reklam så det var ingen fara) När vi kommer tillbaka in på biografen upptäcker vi varför det inte funkade..man var tvungen att gå till kassan! Väl inne i salongen inser vi att det kommer bli skitplatser eller att sitta i trappan... Teija hittade däremot en bra plats, men jag och Linn satt i trappan, men det fick man inte så vi fick gå på nästa film istället. Och vi fick gå före alla i kön! Filmen var hur jäkla bra som helst!!! Mycket bättre än den första, och jag har en ny idol. Jacob!!! =)

Lördagen blev ovädrets dag. När jag gick iväg på morgonen var det skinande sol, men när vi är på väg ut från tunnelbanestationen så vräker det ner. Någon som har paraply? Näpp! Sen blir det till att försöka hitta till Svenska Kyrkan och deras julmarknad. Efter mycket regn så hittar vi det äntligen och kommer in i julmyset =) Massa svenska saker och massa människor som pratade svenska.. Det var hur mysigt som helst, jag köpte på mig ett paket Falu rågrut och sen köpte jag varsin påse med Gott&Blandat till E och J, hade lovat det... Efter det blev det en Kopparbergs på svenskpuben, innan det blev hemfärd.

Idag blev det inhandling av de första 2 klapparna, mormor och Fia blev de lyckliga. Jag och Teija åkte iväg till Covent Garden där julstämningen var på topp, trots att det saknades snö. Sen bar det av till South Kensington och en tur på Science Museum, efter det blev det ännu en tur. Denna gången till Hammersmith. Alltid skojjigt att upptäcka nya ställen.

Dåligt är däremot att jag har blivit infekterad av Es förkylning. Kanske inte så konstigt när man får pussar av henne hela tiden. Apelsinjuice, multivitamin och nässpray hoppas jag ska bli min räddning nu.







Kommentarer
Postat av: Sällis

Haha, sitta i trappan på bio? Knäppt :P Vikken tur att du kunde ringa jölle ändå :P

Ohj, där gick de in lite mer för julen än vad vi gör här kan man ju säga med tanke på bilderna du tagit xD

2009-11-29 @ 15:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: