Då var det söndag igen...

...vilket innebär måndag i morgon.
Tänkte ta en liten snabb summering av helgens bravader för att muntra upp mig själv lite inför den nya jobbveckan. Fredagen bjöd på middag på en riktigt mysig restaurang inne i stan med Hanna och Hanna. Vet inte hur många rätter det blev tillsist, men över 10 tror jag allt. För den nyfikna kan jag tillägga att man fick välja mellan massa smårätter (kinesiskt/ japanskt tror jag det var) Massa smarriga saker och några mindre goda, vårrullarna var nammi och kyckling med kokosris var inte dumt heller. Däremot var det några läskiga dumplings, där innehållet var gott men själva skalet mer såg ut som något från yttre rymden. Hehe, kul att prova i alla fall. Efterrätt var förstås ett måste och det blev en mangopudding som liknade en enorm äggula. Hit blir det till att åka flera gånger! =)

Lördagen bestod för det mesta utav bussresande, där jag faktiskt utforskade en del av London som inte verkade innehålla en enda engelsman. Lustigt värre, eller inte...Färden gick till Golders Green där jag tänkte knalla vidare till Hampstead Heath igen. Det blev inte riktigt så, utan jag hittade en annan park på vägen. Helt plötsligt slår det till... Köttbullesug! Och smart som jag är kommer jag på att det går en buss till älskade IKEA inte långt från där jag är =) Får förstås knalla mig fram genom enorma motorvägar för att hitta till hållplatsen men det var det värt! Dagen avslutandes med action a la Wolverine.

Söndagsångesten botades snabbt med fika tillsammans med Hanna och en ny bekantskap, Molly (riktigt trevlig tjej!!) Hanna och jag fortsatte dagen med att leta present, kort, och handskar. Vi klarade 2 av 3 vilket är klart godkänt. Fick även fyndat ett par små bärbara högtalare till iPoden, måste bara hitta batterier först...

Tillbaka till verkligheten och lite sömn innan jobbveckan sparkar igång igen... 5 dagar till helg! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: