Karlstad

Det blev en välbehövlig semester till min underbara syster efter tentan. På samma gång blev det en lite utflykt tiil en okänd plats, första gången i Karlstad. Kunde ju inte låta bli att jämföra med Örebro lite, och jag kom fram till att jag gillade Karlstad bättre. Lite mysigare, fint att gå omkring, bussar som kom i tid (!!!) och att Fia bor där är ett stort plus också förstås.

Först efter att jag dök upp med bussen så tog vi oss hem för lite mat innan vi gick ut på stan och kikade. Julbelysningen hade kommit upp och det var jättefint! Nästan så att julstämningen kom fram ur idet, men bara nästan. Efter lite shopping blev det thaimat som var supergod, synd bara att vi fortfarande var mätta :P  Kvällen fortsatte med mys i soffan framför Robinson, lyx med tv!

I fredags gick vi in till centrum för lite fika på Café Royal innan vi fortsatte med lite shopping. Alldeles för mycket inhandlades dessa dagar. Jag skyller på konstant glädjerus och att jag inte var vid mina sinnes fulla bruk. Kanske att det kan dämpa ångesten lite. Senare på kvällen kom Tim och hälsade på och vi traskade bort till honom en snabbis. Jättefint hus, med en supergullig katt =) Idol fick avsluta den här sista kvällen.

Efter att ha "sovit" på en luftmadrass i två nätter tog nog ryggen lite stryk men det var det värt! Hade en sista fika tillsammans innan bussen tog mig hem till Örebro igen. Hoppas att det blir lite ledig längre fram så jag kan åka dit igen, miss you sis!!

Utsikten från fönstret. Där jag sov kunde jag se stjärnorna om jag tittade bakåt, fusk...



Ifall man inte skulle höra den eller känna vinddraget. Det finns skyltar för allt och alla.



♥♥♥♥♥♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: