Island

Nu har jag kommit hem igen från min resa till Island! Det var verkligen hur roligt som helst och vilket landskap sedan :D Absolut värt att offra lite uppsatsskrivande för. Det var jag och 5 andra juriststudenter om åkte och vi bodde i en lägenhet ihop mitt inne i Reykjavik. Det som stod på schemat var beök på University of Reykjavik, Högsta domstolen, besök på två advokatbyråer och en dags rundtur på Island.
 
Utsikt över Reykjavik
 
Högsta domstolen
 
Konserthuset Harpan, där det även blev en Cosmopolitan bara för att det var Happy Hour :D
 
Vi bjöd de isländska studenterna på tacos, de bjöd oss på trerätters med laxtartar, lamm och cheescake gjord på Skyr. Lätt bland det godaste jag ätit på länge!
 
Torsdagens utflykter började med ett dopp här, snorkling mellan kontinentalplattorna! Så himla coolt, vattnet var jätteklart och fint, och det kändes inte alls att det bara var 2 grader i vattnet.
 
Sen blev det en promenad...
 
Efter promenaden var det dags för Golden Circle där vi började med Geysir.
 
Forsatte vidare till Gullfoss (tror jag det var). Vi avslutade dagen på Blue Lagoon, men därifrån har jag inte tagit några egna bilder, kanske kommer senare.
 


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka fina bilder. Önskar jag med kunde åka till Island snart :)

2014-05-12 @ 12:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: