Fredag, Lördag, Söndag

En fredag utan skola innebär: hålla sig undan från städerskan... Lyckades med detta och gav mig iväg för att hämta 2 barn, men kom hem med 3 av någon anledning. Även detta gick som en dans och lite tack från en mamma som fastnat på Westfield blev belöningen. Kvällen blev en lång resa till Liverpool Street med Emily där vi skulle möta upp ett annat gäng glada töser för att leta efter en klubb. Tog ett bra tag innan vi hittade fram och då kände jag av sjukheten som varit framme i veckan så det blev tyvärr hemfärd...

Lördagen blev en underbart svensk dag, först med ett gäng svenska tjejer där vi gick fram och tillbaka på en gata runt Marble Arch där det fanns vattenpipsrestauranger precis överallt! Lockande? Inte ett dugg faktiskt! Blev fika i solen utanför Pret också. Sedan blev det umgängesbyte, jag mötte upp Emily och Alina utanför Primark och vi promenerade till Svenska Kyrkan för att se på... MELODIFESTIVALEN! Först blev det lite familjespel, Spökungarna var min favorit (bara för att jag vann:P ) Sen dukades det upp svenskt godis och efter lite rapport dök Mums Mums upp i tvn =) Låtarna var hyfsat bra tycker jag, och rätt låtar gick vidare. Alltid kul med en skräll. Lätt att det blir besök där resten av tävlingarna också!

Idag då blev det en tur in till stan för att leta efter mina semlor. Men vad missade vi? Jo, det faktum att det är söndag och det var förstås stängt. Aja, antingen blir det till att försöka nästa helg igen eller så tar jag saken i egna händer! Efter lite pasta drog vi oss mot Trafalgar Square för att fira kinesiska nyåret, kanske inte så mycket till firande men lite kul att se på i alla fall. Åt en enorm bakelse innan jag drog mig hemåt för att kika på OS och äta dumleklubbor =)










Kommentarer
Postat av: Alina

Vi ses på lördag då?! :)

2010-02-22 @ 20:18:51
URL: http://gretalina.blogg.se/
Postat av: Sällis

Nemen, haha! har de melodifestivalen på tv på svenska kyrkan? HAHA! Då fick du känna dig lite svensk alltså? :D

Jag tycker att bakelsen på sista bilden såg bäst ut ! Saknar dig <3

2010-03-06 @ 19:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: